Думка Керуючої партнерки та Арбітражної керуючої Тищенко Наталії щодо відтермінування Кодексу України!!!

Автор: Арбітражна керуюча, Керуюча партнерка Юридичної компанії “Nobili” Тищенко Наталія
Ресурс:”Банкрутство та Ліквідація”


Чи треба відтерміновувати набуття чинності Кодексу з процедур банкрутства? Свою думку щодо цього питання в коментарі інформаційному порталу «Банкрутство & Ліквідація» висловила керуючий партнер юридичної компанії Nobili Наталія Тищенко.

 

На Вашу думку, чи варто переносити введення в дію Кодексу?

Україна взяла курс на поліпшення інвестиційного клімату. Для інвестицій потрібні гарантії. Банкрутство є одним з важливих інструментів, завдяки якому кредитор може отримати погашення своїх вимог за рахунок майна боржника. Банкрутне законодавство ніколи не було ідеальнім, завжди розроблялись похибки без урахування думки професійного співтовариства. Воно вже давно потребує глобальних змін. На мою думку, відтермінування вступу Кодексу з процедур банкрутства призведе до більш значучіх втрат, ніж вчасне набрання ним чинності. У мене не має жодної справи, яка тривала б менше 4 років. Тому що сторони зловживають своїми правами щодо оскарження рішень, коли потрібен мораторій. Тому що не можливо скоротити строки и витрати на утримання заставного майна за рахунок передачі заставному кредитору на баланс при дуже низькій купівельний спроможності. Тому що добре не виписаний порядок санації. Тому що досі банкрутство використовується для заволодіння чужім майном і тягнеться шлейф кримінальних справ. Тому що субсидіарна и солідарна відповідальність не працює, що дозволяє використовувати банкрутство для несплати богів, в тому числі державних, для виведення активів тощо. Тому що арбітражний керуючий – то є «невідомий звір» для органів і для соціуму, який повинен працювати задарма і нести досить великі ризики.

 

Чи готова Украина та професійна спільнота до того, щоб Кодекс запрацював в жовтні цього року?

Я вважаю, що Україна давно готова до введення Кодексу в дію, враховуючі нову процедуру банкрутства фізичних осіб. Уявіть, скільки людей зараз не влаштовані офіційно і отримують кеш, скільки виходять на вулиці грабувати. Лише тому, що не можуть розрахуватися з боргами. Малому и середньому бізнесу потрібна доступність до процедури банкрутства. Я не виключаю, що зняття бар’єрів для відкриття провадження у справі стане в нагоді й шахраям. Але при цьому, коли кожен підприємець буде розміти, що навить самий маленький борг потрібно віддавати, це підвищить культуру взаєморозрахунків.

На мою думку, професійна спільнота очікувала змін і готова до їх імплементації. Перш за все, зі вступом Кодексу у багатьох арбітражних керуючих з’явиться робота. Зараз на ринку працюють лише ті, хто може за рахунок кросс-продажів інших послуг забезпечити так звані ліцензійні умови и не має негайної потреби в грошових коштах.

Так, існує безліч проблем. Не внесенні зміни і не приведені у відповідність до Кодексу законодавчі акти. Але ніхто не заважає депутатам зробити це досить швидко. Першій раз в історії банкрутства законотворчість відбувалася за участю професійної спільноти. Було розроблено більше 1300 поправок, більшість з яких було відхилено ВР. Вони вже могли стати основою для внесення змін у Кодекс замість законопроектів про перенесення строків.

 

Кому й чому вигідно відтермінування введення в дію Кодексу?

Основною непопулярною політичною нормою Кодексу при його довгому неприйняті було введення процедури банкрутства фізичних осіб. Зараз я не вбачаю якихось політичних мотивів. Це банальне небажання нової влади розібратися у цьому однозначно нелегкому питанні. Навпаки, відтермінування Кодексу призведе до нових палких дискусій і з 2020 року він не запрацює. Це ставіть під сумнів отримання Україною донорських коштів, виділених саме на удосконалення процедури банкрутства.