Що робити бухгалтеру, коли ваш контрагент – банкрут?

Бухгалтер, Юридичної компанії «NOBILI»

Дар’я Палюра

Що робити бухгалтеру, коли ваш контрагентбанкрут?


Ваше підприємство отримало повідомлення про те, що контрагент визнаний банкрутом. Чи повинні ви списати суму цього боргу на витрати? Для відповіді на це питання Дар`я Палюра зібрала інформацію, та зробила перелік важливих аспектів, на які бухгалтеру треба звернути увагу, якщо контрагент вашої компанії визнаний банкрутом :

1. Документ, що підтверджує статус банкрута – ухвала суду про затвердження ліквідаційного звіту арбітражного керуючого та ліквідацію боржника, а також витяг з ЕДРПОУ.

 

2. Бухгалтерський облік:

2.1. Якщо списання заборгованості здійснюється за рахунок резерву сумнівних боргів -її необхідно виключити з активів підприємства та одночасно зменшити величину резерву (Дт 38, Кт 361). Якщо суми резерву недостатньо, заборгованість списуємо на Інші витрати операційної діяльності (Дт 944,Кт 361);
2.2. В поточній діяльності також виникає необхідність списання безнадійної заборгованості: Дт 944, Кт 371 (377);
2.3. Списану дебіторську заборгованість обліковують на позабалансовому рахунку 071 «Списана дебіторська заборгованість» не менше трьох років з дати списання.

3. Податковий облік:
3.1. Підприємство не застосовує податкові різниці – списання безнадійної заборгованості за рахунок резерву не впливає на податковий облік;

3.2.
Підприємство визначає податкові різниці, тому фінансовий результат збільшують: на суму витрат на формування резерву; на суму витрат від списання заборгованості, що понад резерву (ст. 139.2.1. ПКУ)

3.3. Підприємство визначає податкові різниці, тому фінансовий результат зменшують: на суму коригування (зменшення) резерву сумнівних боргів (ст. 139.2.2. ПКУ).

 

Списуйте борги правильно!