Про переваги торговельної марки

Адвокат, старший юрист Юридичної компанії  «NOBILI»    Меше Олексій

Про переваги торговельної марки

 

Продовжуючи цикл публікацій про торгівельні марки (знак для товарів і послуг) варто розкрити переваги, які мають власники знаку.

Загалом поняття торговельної марки та їх видів було розкрите у моїй публікації за цим посиланням: http://surl.li/dqka

Власник знаку отримує певні права щодо свого знаку починаючи із дати подання заявки на реєстрацію.

Власник, який здійснив реєстрацію знаку та отримав свідоцтво має певні переваги перед іншими виробниками продукції чи надавачами послуг.

Свідоцтво надає власнику виключні права на використання торговельної марки. Особливо детально не будемо зупинятися на правах власників, що передбачені Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», оскільки така інформація висвітлена в моїй статті за цим посиланням: http://surl.li/dqkf

Торговельна марка може об’єднувати не тільки однорідні товари чи послуги, а і окремі індивідуальні товари. Такі товари (послуги) певного бізнесу можуть бути об’єднані під одним знаком та мати при цьому свої індивідуальні знаки. Кожен знак має свою вартість, а з плином часу та правильною стратегією використання такого знаку, вартість знаку може зростати. В історії певних компаній є досить багато прикладів коли торговельна марка коштує більше ніж всі інші матеріальні активи компанії. Тому знак може бути досить ефективним вкладенням коштів.

Як вже зазначалося про об’єднання декількох товарів (послуг) під однією торгівельною маркою, то така марка може значно заощадити видатки бізнесу на проведенні рекламних компаній. Це зумовлено тим, що рекламуючи одну торговельну марку не потрібно рекламувати кожен товар окремо. Звичайно така перевага не використовується одразу, але є дієвою. В Україні досить часто рекламуючи певні товари під конкретним знаком, продавець не тільки ототожнює товари із собою, а і сигналізує споживачу про якість та віднесення товару до певного сегменту.

Ще однією перевагою торговельної марки є її самостійність, тобто вона є окремим товаром. Компанія у будь-який час може здійснити продаж або видати ліцензію на її тимчасове використання (франчайзинг). Таким чином, власник не використовуючи знак може отримувати певну матеріальну вигоду. Здебільшого таке відбувається на ринку, якщо відома компанія із відомими знаками здійснює переформатування власної структури та бажає повністю чи на певний час не здійснювати виробництво (надавати послугу).

Також, не варто забувати про ще одну перевагу. При переформатуванні структури компанії така компаніє нерідко створює окремі юридичні особи. Саме в таких випадках торговельну марку можна внести до статутного фонду майбутньої компанії. Такі дії не тільки заощаджують грошові кошти на формування статутного капіталу, а і заощаджують час та зберігають знак. Також, якщо знак є досить відомим на ринку, його використання пришвидшує розвиток  нової компанії, що спрямовує на швидке зайняття місця в ніші на ринку.

Ще однією перевагою є реєстрація домену «UA» в мережі Інтернет. В Україні зареєструвати такий домен можуть тільки власники торговельної марки (знаку для товарів і послуг). Сайт на такому домені викликає більше довіри та показує серйозність бізнесу на ринку.