Бухгалтер, Юридичної компанії «NOBILI»
Дар’я Палюра
Що робити бухгалтеру, коли ваш контрагент – банкрут?
Ваше підприємство отримало повідомлення про те, що контрагент визнаний банкрутом. Чи повинні ви списати суму цього боргу на витрати? Для відповіді на це питання Дар`я Палюра зібрала інформацію, та зробила перелік важливих аспектів, на які бухгалтеру треба звернути увагу, якщо контрагент вашої компанії визнаний банкрутом :
1. Документ, що підтверджує статус банкрута – ухвала суду про затвердження ліквідаційного звіту арбітражного керуючого та ліквідацію боржника, а також витяг з ЕДРПОУ.
2. Бухгалтерський облік:
2.1. Якщо списання заборгованості здійснюється за рахунок резерву сумнівних боргів -її необхідно виключити з активів підприємства та одночасно зменшити величину резерву (Дт 38, Кт 361). Якщо суми резерву недостатньо, заборгованість списуємо на Інші витрати операційної діяльності (Дт 944,Кт 361);
2.2. В поточній діяльності також виникає необхідність списання безнадійної заборгованості: Дт 944, Кт 371 (377);
2.3. Списану дебіторську заборгованість обліковують на позабалансовому рахунку 071 «Списана дебіторська заборгованість» не менше трьох років з дати списання.
3. Податковий облік:
3.1. Підприємство не застосовує податкові різниці – списання безнадійної заборгованості за рахунок резерву не впливає на податковий облік;
3.2. Підприємство визначає податкові різниці, тому фінансовий результат збільшують: на суму витрат на формування резерву; на суму витрат від списання заборгованості, що понад резерву (ст. 139.2.1. ПКУ)
3.3. Підприємство визначає податкові різниці, тому фінансовий результат зменшують: на суму коригування (зменшення) резерву сумнівних боргів (ст. 139.2.2. ПКУ).
Списуйте борги правильно!