Інтерв’ю Наталії Тищенко для журналу Юридичної газети

Тищенко Наталія
Арбітражний керуючий,
Керуючий партнер
Юридичної компанї Nobili

Інтерв’ю Наталії Тищенко для Юридичної газети

 

«Банкрутство – це достатньо інтимна річ, яку не можна довірити будь-кому»

– Наталіє, які події/люди впливали на Ваше професійне життя за останній рік?

– У 2018 р. компанія провела ребрендинг та заявила про перезавантаження. Це стосувалося нового погляду на те, що ми робимо і як ми це робимо. Ми відверто заявили ринку, що банкрутство – це інструмент вільного ринку. Ми – маленька бутикова компанія, яка здатна зробити цей інструмент повністю прозорим і чистим. Саме банкрутство в наступні роки буде у тренді. Ми вдосконалили свої продукти, почали активно їх просувати, розповідали про наші цінності.

Однак повне перезавантаження відбулося у 2019 р., коли повністю була змінена команда. Люди, які прийшли в компанію, принесли не тільки свій досвід та навички, але й нову енергію, яка для мене є рушійною силою. Водночас у 2019 р. наша практика набула популяризації завдяки зміні законодавства у сфері банкрутства. Весь рік пройшов у роботі над Кодексом з питань банкрутства. Спільна робота зі стекхолдерами ринку банкрутства надала мені можливість побачити себе і компанію з іншого боку, оцінити свої сили, визначити сильні й слабкі сторони, знайти пріоритети.

– Ви у професії вже понад 20 років. Як за цей час змінилися Ви, юристи та клієнти?

– Бачиш цифру і стає моторошно: невже минуло 20 років? Здається, ще тільки вчора це була недосяжна мрія – стати юристом. Різниця в тому, що тоді я власноруч вирізала і вклеювала зміни в кодекси. Це називалося кодифікацією. Зараз ми говоримо мовою цифр. Сьогодні юрист набуває нових професійних рис з інших професій. Це поєднання економічних знань, комп’ютерних вмінь, ораторської майстерності, письменницьких та переговорних навичок.

Юристу потрібно бути відкритим, щирим і мати навички спілкування з клієнтом, який стає більш вибагливим. Якщо раніше клієнт хотів платити за результат, прагнув вирішувати свої проблеми шляхом «порішати», то сьогодні він вже розуміє, що робота юриста – це, насамперед, професіоналізм. Це не просто посередник між суддею і стороною. Це така ж сама професія, як і лікар, для здобуття якої спочатку потрібно вкластися в освіту, потім набити руку, і це вимагає відповідних витрат. Клієнт вже не хоче йти до юристів з оголошення на стовпі. Він хоче юриста з іменем, визнанням колег та репутацією.

– Наразі у практиці юридичних послуг у сфері банкрутства відбуваються зміни, оновлення та деяке становлення: прийняття Кодексу з процедур банкрутства, створення органів самоврядування арбітражних керуючих тощо. Як Ви ставитеся до цих подій? Яким є Ваш внесок у розвиток професії?

– Я покладаю великі надії на Асоціацію арбітражних керуючих. Це хороший інструмент для розвитку професії та захисту професійних інтересів. Однак як він буде використовуватися – покаже час. Наскільки люди, які стали біля керма, будуть зацікавлені в тому, щоб підняти престиж професії та зробити внесок в її розвиток.

Кодекс є довгоочікуваним і бажаним. Практика банкрутства давно потребувала змін. Зважаючи на те, що саме практика банкрутства є одним з основних стовпів, то ми чекали на його появу. Найвагоміший критерій – це доступність до процедури банкрутства. Ми бачимо тенденцію до змін, які впливатимуть та формуватимуть нову позицію, щодо вчасних розрахунків і платіжної системи загалом.

Як арбітражна керуюча я роблю все можливе для підвищення престижу нашої професії. На цей рік заплановано проведення просвітницької роботи серед бізнесу. Мета заходів – розкрити поняття арбітражного керуючого, показати нові горизонти процедури як ефективного інструменту для фінансово-господарської діяльності.

– Як Ви знаходите клієнтів та вибудовуєте з ними відносини? Який клієнт для Вас є ідеальним?

– Як і раніше, ми працюємо завдяки «сарафанному радіо». Банкрутство – це достатньо інтимна річ, яку не можна довірити будь-кому.

– Чи є справи або клієнти, від яких Ви відмовляєтеся?

– Звісно, ми відмовляємося від клієнта, який намагається вивести нас із правового поля. Ми завжди приділяємо багато уваги репутаційним ризикам. Також ми можемо відмовити у супроводженні справи, якщо не займаємося певною практикою. В цьому випадку ми пропонуємо звернутися до колег з відповідною практикою.

– Вам достатньо часто доводиться працювати з різними людьми. Які людські риси Ви цінуєте найбільше?

– В нашій сфері діяльності та практиці банкрутства основною рисою є чесність і прозорість у відносинах. Такі риси сприяють комунікації та, як би банально це не звучало, допомагають надавати кваліфіковані послуги, оскільки замовчування чи приховування певної інформації може зашкодити в майбутньому.

– Яку роль, на Вашу думку, відіграє розвиток персонального бренду на ринку юрпослуг?

– Розвиток персонального бренду відіграє важливу роль. Персональний бренд – це, передусім, репутація спеціаліста. Завдяки об’єднанню персональних брендів в одній компанії під загальним брендом досягається максимальний результат. Юридична компанія об’єднує певних спеціалістів на ринку, які є сталими професіоналами та, як наслідок, брендами.

– Як Ви розвиваєте власний бренд?

– Насамперед, потрібно залишатися собою – це найкраща порада, яку я можу надати бізнесмену, який хоче просувати себе в соціальних мережах і побудувати власний бренд. Проте для генерації цікавого контенту необхідний образ.

 Що зараз для Вас важливіше: персональний бренд чи бренд компанії?

– Наразі мій власний бренд вже сформований. Сьогодні я приділяю більше уваги бренду компанії та розвитку людей, які в ній працюють. У нас висококласна команда, де кожен має особисті напрацювання, певний досвід і повинен показати це ринку. Також наша компанія розвиває освітні напрямки, ми постійно займаємося підвищенням кваліфікації в дотичних до банкрутства сферах.

– Чим сьогодні пишається компанія NOBILI?

– В цьому році компанії виповнюється 13 років. Найбільшим досягненням є те, що ми змогли зберегти свою репутацію, займаючись достатньо цікавою практикою. Сьогодні компанія об’єднує у своєму складі одних з найкращих правників ринку. Компанія розвивається та крокує в ногу з ринком юридичних послуг.

– Яким був головний челендж для Вас у 2019 році?

– Головний челендж – це підтримка та об`єднання арбітражних керуючих, активна участь у створенні єдиного органу самоврядування. Основне завдання – це об’єднання професіоналів у сфері банкрутства, підвищення статусу професії та охорона безпечної діяльності.

– Яких професійних звершень Ви плануєте досягти у найближчі 5 років?

– Я планую брати активну участь у формуванні позитивного погляду на професію арбітражного керуючого і банкрутства загалом, відстоювати професійні інтереси та надавати підтримку молодим арбітражним керуючим.